IMG_20211016_181602_081

استرالیا طرح جسورانه ای برای مبارزه با مهاجمان باج افزار پیشنهاد می کند.

کارن اندروز ، وزیر امور داخلی استرالیا، یک برنامه مقابله با باج افزار پیشنهاد کرده است که به دولت قدرت بیشتری برای مقابله با این نوع حملات سایبری می دهد.
حملات باج افزاری در سال 2020 نسبت به سال 2019 به میزان 485 درصد افزایش یافت و تأثیر این نوع حملات سایبری را در جهان برجسته کرد. استرالیا و سایر کشورها اقدامات مستقیم تری را در برابر حملات باج افزاری انجام دادند و احتمالاً تلاش آنها در آینده نزدیک تشدید خواهد شد.
برنامه مقابله با باج افزار ساده است و مراحل پیشنهادی آن نیز منطقی است. متأسفانه، اکثر اپراتورهای باج افزار از اروپای شرقی، روسیه، کشورهای شوروی سابق و آسیا سرچشمه می گیرند، که در هیچ جایی نزدیک به حوزه قضایی استرالیا نیست.

اقدامات پیشنهادی:

  • تأسیس نیروی عملیاتی چند سازمانی Orcus به عنوان قوی ترین واکنش استرالیا به تهدید باج افزاری در حال افزایش ، به رهبری پلیس فدرال استرالیا.
  • افزایش آگاهی و مشاوره شفاف برای زیرساخت های حیاتی ، مشاغل بزرگ و شرکت های کوچک و متوسط در زمینه پرداخت به باج افزارها.
  • عملیات مشترک با همتایان بین المللی برای تقویت قابلیت های مشترک برای شناسایی ، تحقیق و تعقیب فعالان سایبری درگیر با باج افزار.
  • فراخوانی دائمی کسانی که از مجرمان. سایبری حمایت می کنند ، زمینه فعالیت را برای آنان تسهیل می کنند یا پناهگاه های امن را برای انان مهیا می کنند.
  • گزارش رویدادهای اختصاصی باج افزاری اجباری به دولت استرالیا که شرکت ها را مجبور می سازد در صورت مورد حمله قرار گرفتن، اطلاع رسانی نمایند. زیرا در حال حاضر تعداد کمی از شرکت ها اعتراف می کنند که دچار حملات باج افزاری شده اند.
  • معرفی یک جرم مستقل برای انواع اخاذی سایبری.
  • معرفی یک جرم مستقل برای مجرمان. سایبری که قصد دارند زیرساخت های حیاتی را هدف قرار دهند (لایحه Critica 2020)
  • مدرن سازی قوانین برای اطمینان از این که مجرمان سایبری در برابر اعمال خود پاسخگو هستند و مجریان قانون قادر به ردیابی و توقیف یا توقف دستاوردهای آنان هستند.

دولت همچنین می خواهد با مشورت گرفتن از مرکز امنیت سایبری استرالیا به مشاغل کمک کند تا در برابر حملات سایبری آماده تر شوند و وعده داده است که به شرکت هایی که پس از چنین حمله ای از نظر مالی آسیب می بینند نیز، کمک کند.

افزودن دیدگاه

ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. زمینه های ستاره دار الزامی هستند.